tisdag 22 maj 2012

Det som kallas jobb

Idag började dagen med att jag skulle till stan och skriva lite på rapporten som är det sista vi har att göra i skolan innan sommaren. Så jag kommer till Wayne's vid 10, har lämnat laptopen hemma för att slippa släpa den hela dagen, beställer te & en chokladboll och sätter mig vid fönstret på övervåningen. Fem minuter går, tio minuter, en kvart, och ännu inget tecken på liv från min "gruppkamrat" (eller vad man säger?). Tar upp Harry Potter-boken och börjar läsa. Klockan blir halv och jag förstår att han inte tänker dyka upp. Nähä, tänker jag, då blir det bara jag och HP då.
Sen blev det en tripp förbi Subway (OMNOM SUBWAY MELT), och sen off to jobbet! Och nu får jag reda på att min "kamrat" (he he känner mig som en kommunist...) fått ny medicin som fått honom att sova ovanligt djupt så han hade inte vaknat. Jaja sånt händer va. Så nu får han göra allt det vi skulle göra idag, haha. Japp jag har mina elaka stunder. Mihih. Nejdå men jag gick faktiskt upp 8 i onödan isåfall.

Nu är jag då på jobbet, en reception för ett företag på Kungsholmen. Jättetrevligt ställe för övrigt, skulle lätt kunna tänka mig att jobba på heltid på ett sånt här ställe. Och här sitter jag i receptionen och dricker te. De har nya kaffemaskiner och jag har hållt på säkert en timme med att försöka rengöra dem och fylla på med det ena och det andra. Men då håller man sig sysselsatt i alla fall. Och så är jag på jakt efter något som kallas en krokodil...? Mycket mystiskt!

Puss och kram och hoppas alla ni andra kan vara ute i det fina vädret (jag tror det är fint, finns inga fönster där jag sitter.......), för här sitter jag i svarta byxor och fördriver tiden till klockan 16.45. Haihai.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar