onsdag 9 maj 2012

En vanlig onsdag

Är det onsdag idag? Ja men det måste det väl vara. Det är förvånansvärt svårt att hålla koll på veckodagarna när man inte har ett fast schema måste jag säga! Men det blir det ju ändring på, japp! Det ska nästan bli lite skönt att börja jobba. Men bara nästan, haha.

I morse tog jag hundarna på en promenad till trimmaren som jag nämnde igår. Det är inte jättelångt dit men jag promenerade hemifrån lite tidigare än jag trodde att jag skulle behöva så att hundarna skulle få nosa lite på vägen. Men de tyckte att det var så otroligt roligt att vara ute (eftersom vi nästan aldrig brukar gå med dem åt det hållet) så de stannade på varenda sten, varenda lyktstolpe, och varenda buske. Lagom roligt för tjejen som skulle trimma dem när de springer in fulla med löv! Jag är dock riktigt imponerad av den tjejen. Hon har visserligen trimmat dem kanske 4 gånger förut, men jag blev ändå förvånad över att hon såg skillnad på dem! Haha. Missförstå mig rätt, det är nästan ingen utanför familjen som ser skillnad på dem (typ min pojkvän men inte mina vänner!). En av mina kompisar t.ex., ser verkligen ingen skillnad på dem, och han säger att han tror att jag själv inte ser skillnad på dem, att jag bara låtsas för att inte verka dum, haha. Fast jo, de ser rätt lika ut. Speciellt så lurviga som nu. Men den här tjejen kunde alla distinkta kännetecken; fläcken på nosen, svansen, öronen, pälskvaliteten, osv. Imponerande, I must say!

Oj nu blev det en vägg med text.. Men så går det ibland, det finns så mycket i dessa fingrar (och huvudet förstås) som vill komma ut!
Mina stackars fötter är av någon anledning jätteömma nuförtiden, förstår inte riktigt varför, kanske är de fortfarande ömma från långpromenaden i söndags? Jag gjorde i alla fall ett fotbad åt dem när jag kom hem igen! Tycker jag att de förtjänade, stackarna.

En annan sak, som jag bara tänkte ta upp i förbigående här, är det här med jobb. Hur kommer det sig att man alltid (okej ibland) får flera erbjudanden om intervjuer och jobb samtidigt? Så har det varit för mig i alla fall. Först är det hur tomt som helst, och man söker massor av olika jobb. Sedan får man napp på ett jobb, oftast från ett helt annat håll, typ genom vänner, släkt, osv. Och då hör man från andra jobb man sökt också. Jag fick ju mitt sommarjobb via min syster, mer eller mindre i alla fall. Det är heltid, kontorstider. Sedan fick jag, igår, inbjudan till intervju för ett annat jobb, deltid, mestadels kvällar och helger. Och ja visst, det jag redan har är bättre, både rent ekonomiskt och med tiderna, och så. Men det hade ändå varit trevligt att kunna välja!

Nej nu ska jag inte klaga mer. Här är i alla fall en bild på mina hundar från i mitten av februari, dvs 2½ månad sen. Kan ni gissa rasen? Haha. Okej de ser mest grå ut men de är svarta (nästan..)! Och tänk er hur de såg ut idag då!


Puss&kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar